SAINT PATRICK´S DAY!

I dag är det inte vilken dag som helst, nejnejnejnejnejnej utan Saint Patrick’s Day.  Det sägs att det är Irlands nationldag som firas den 17 mars (idag alltså).  Man firar denna dagen till minne av skyddshelgon Saint Patrick.  I bland annat USA, Kanada, Storbritannien och Irland är det tradition att bära gröna kläder på sig.
Men vem har sagt att vi i Sverige inte kan ha det också?    

Nu sitter ni säkert och undrar om vi har tänkt att fira eller inte och i såfall hur ska vi fira.
Håll ögonen öppna, för vem vet, eran fråga kanske blir besvarade senare i kväll ;)

Ska ni fira denna dag? Hur ska ni fira? Eller ser ni denna dagen som vilken dag som helst, i såfall varför?


Kommentarer
Postat av: Majsan

Denna dagen betyder ingenting för mig, därför känner jag inte för att fira den.........

2012-03-17 @ 18:05:23
Postat av: Stefan

hahahahaha ja!!! jag ska fira med gröna kläder och skit!!

2012-03-17 @ 18:09:40
Postat av: Micke!

Hade faktiskt planer redan innan för att supa i dag. Men wtf liksom.. spelar ingen roll.. kanske en grön öl vore sköjj!

2012-03-17 @ 18:11:33
Postat av: Anonym

Hej! Tack för en underbar blogg! Tycker det är kul att ni får in fakta i era texter. Visste faktist inte innan om att denna dagen fanns, men nu när jag vet känner jag lite sug att ta på mig något grönt. hihi =)

2012-03-17 @ 18:13:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0